عصر ورزش | پایگاه خبری ورزشی

قوی هستیم و کرونا را شکست می دهیم

ads
کد خبر: 534
تاریخ انتشار: شنبه 15 آذر 1393 - 21:15
نویسنده: admin

 

اخبار تراکتورسازی

لازم به ذكرست كه سايت مذكور فلش بلكی به نتايج گسترش فولاد در زمان مربيگری رسول خطیبی زده و اينگونه متصور شده كه تراكتور با خطیبی نتيجه نخواهد گرفت!

اين سايت بی حرمتی را از حد گذرانده و خطیبی متفكر ، خلاق و بومی ساز را كپی كار قلعه نویی دانسته است.

مطلب مشرق نیوز با عنوان «نصیب رسول پاشا از تبریز؛ چتر حمایتی یا درب خروج؟» را با هم مرور می كنیم:

تراکتور در عرض چند روز هم از رسیدن به مرحله نیمه پایانی جام حذفی باز ماند و هم از صدر جدول لیگ برتر افتاد تا فشارها بر روی سرمربی جوانش رسول خطیبی بیشتر و بیشتر گردد.

گروه ورزشی مشرق نیوز-  در روزهایی که اکثر تحلیل‌ها و نُقل محافل فوتبالی نتایج بد و ناامیدکننده قلعه نویی با استقلال (البته تا پیش از برتری استقلال برابر راه آهن) است، یک تیم پرهوادار دیگر هم چند هفته ای است که نتایج خوبی نمی گیرد و با ادامه این روند شنیدن صدای اعتراضات هواداران آن دور از ذهن نیست.


تراکتورسازی در عرض چند روز هم از رسیدن به مرحله نیمه پایانی جام حذفی باز ماند و هم از صدر جدول لیگ برتر پائین کشیده شد تا فشارها بر روی سرمربی جوانش بیشتر و بیشتر گردد.

صدرنشین نیم فصل نخست لیگ برتر ابتدا در تبریز به پدیده باخت تا به جای دفاع از عنوان قهرمانی سال قبل خود از دور رقابت‌های حذفی خارج گردد. تراکتورسازان چند روز بعد در اهواز به فولاد جوان‌تر شده هم باختند تا این بار هم صدر جدول لیگ را از دست بدهند و هم دچار حواشی فراوان شوند تا برخی به یاد این برهه از فصل سیزدهم بیفتند که درب خروج گسترش فولاد به رسول خطیبی نشان داده شد!

کپی برداری رسول از امیر پاشا؟
شکست3-2  برابر فولادی که چند چهره شاخصش را به دلیل مشکلات مختلف نداشت، برای تراکتور مدعی سنگین بود. رسول خطیبی سرمربی جوان تراکتورسازان در جام حذفی، به جای دفاع از عنوان قهرمانی فصل پیش تراکتور، در تبریز به پدیده باخته بود و همین سبب شد شکست برابر فولاد فشاری مضاعف بر او وارد کند.
شاید به همین جهت هم بود که بعد از شکست تیمش برابر فولاد در ایستگاه 16 لیگ برتر بی درنگ حامد لک دروازه‌بان اول تیم خود را به دلیل ضعف فنی و اشتباهات فاحش در دیدار برابر فولاد اخراج کرد و با ماشین به پادگان فرستاد!

البته دامنه تنبیهات رسول بیشتر شد و عذر شهریار شیروند و محسن دلیر را هم  خواست. در این بین بازیکن نخست چندان جایی در تفکرات تاکتیگی تراکتور ندارد اما دلیر- تا اینجای رقابت‌های لیگ برتر- یکی از مردان همیشه حاضر در فاز هجومی تراکتور بوده است. رسول جوان برای اینکه تیمش را از حواشی دور کند ناخواسته وارد جریانی شده که شاید بیشتر از همه برای خودش خطرآفرین باشد! خطیبی بعد از شکست برابر فولاد از جریانات پشت پرده‌ای حرف زد که قصد از هم پاشاندن تراکتورسازی را دارند. با این حال به نظر می رسد این مربی جوان قصد دارد تا با کپی برداری از روش مردی که پیش تر در لیگ یازدهم تراکتور را تا عنوان نایب قهرمانی بالا برد؛ افتخارات گذشته تیمش را تکرار کند!

در تراکتور رویایی لیگ یازدهم، امیر قلعه نویی نیم فصل اول امیدوارکننده‌ای نداشت. ژنرال برای اینکه نشان دهد بی دلیل لقب امیر پاشا را از هواداران تراکتور نگرفته ، در 8 بازی پایانی فصل طوری تیم نه‌چندان مدعی خود را سرو سامان داد و جمع و جور کرد که مقابل 3 تیم پرقدرت سپاهان (1-0)، پرسپولیس(4-1) و فولاد(2-0) پیروز شد. قلعه‌نویی موفق آن سال لیگ برتر، اگرچه دو تساوی هم برابر فجر و مس سرچشمه داشت اما 3 پیروزی برابر سایپا، ملوان و راه آهن به ثبت رساند تا برای تراکتوری که کمتر کسی آن را مدعی به حساب می آورد؛ سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به ارمغان بیاورد.

حال این پرسش به‌وجود می آید که اولا واقعا رسول از روی دست امیرقلعه نویی تقلب کرده است تا با در پیش گرفتن روش مدیریتی او در تراکتور- که جواب هم داد – موفق شود؟

ایستگاه 12 آغاز گرفتاری خطیبی در گسترش
رسول خطیبی فصل قبل در گسترش تازه صعود کرده به لیگ برتر 20 هفته دوام آورد و بالاخره پس از شکست خانگی برابر صبا (سوم دی ماه) استعفا داد.
این مربی جوان اتفاقا همانند فصل جاری، شروعی نسبتا خوب با تیم بی ادعای گسترش داشت. تیم دوم تبریز تحت هدایت رسول اگر چه که در بازی اولش به استقلال و هوشمندی فرهاد مجیدی، 1-2 باخت اما در ادامه طی 6 هفته از هرکدام از دو تیم فجر و راه آهن 3 امتیاز گرفت و تراکتور و سپاهان را هم با نتیجه مشابه 1-1 متوقف کرد.

با این حال مشکلات آرام آرام بر رسول فایق آمدند. بررسی نمودار نتایجی که گسترش و خطیبی به ثبت رساندند نشان می دهد که این تیم پس از پیروزی برابر مس در ایستگاه 11 رقابت‌ها دیگر رنگ پیروزی را ندید.

عاقبت 8 هفته نبردن روشن بود؛ استعفای محترمانه در رختکن پس از شکست برابر صبا. جالب اینکه آن روز سند استعفای رسول را مهاجمی(فرید بهزاد کریمی) امضا کرد که این فصل به سفارش این مربی ، تراکتوری شده است.

گرفتار تاکتیک ژنرال
به گزارش مشرق نیوز ، خطیبی در تراکتور هم شروعی خوب داشت. شکست دادن فولاد، قهرمان لیگ 13، بهترین اتفاق در نخستین روز نشستن رسول روی نیمکت تراکتورسازی بود. تراکتور پس از آن از ذوب آهن در اصفهان و ملوان در تبریز 4 امتیاز گرفت. هر چند که در ایستگاه چهارم به پدیده در مشهد 1-0 باخت.

با این حال هفته‌های طلایی رسول و تراکتورسازی از راه رسید. کسب 4 پیروزی پی در پی مقابل صبا (4-2)، نفت مسجد سلیمان(3-0)، پرسپولیس(3-1) و راه آهن(4-1) طی هفته های پنجم تا هشتم سبب شد تا تراکتور به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ 14 مطرح گردد.

قابل تامل اینکه، برخی موفقیت‌های تراکتور در این دیدارها را به نبوغ لوسیانو ادینهو برزیلی ربط دادند که طی 360 دقیقه 2 گل به صبا زد. یک گل حساس به پرسپولیس و البته یک گل به راه آهن. ادینهو در این مدت یک پاس گل هم به محسن دلیر در بازی با راه آهن داد.

برخی هم نقش محسن دلیر مهاجم مغضوب این روزهای تراکتور را در 4 هفته طلایی تراکتور غیر قابل انکار دانستند. محسن طی این دیدارها 4 گل زد و 2 پاس گل داد تا تراکتور یک جورهایی، به صدر رسیدنش را مدیون همکاری دلیر و ادینهو باشد.

رسول خطیبی بعد از این 4 پیروزی - از هفته نهم رقابت‌ها به بعد – فقط دو بار دیگر رنگ خوشی را دید. رسول پاشا اگرچه سایپا(هفته 11) و گسترش(هفته13) را شکست داد اما در برابر استقلال صنعتی و سپاهان متوقف شد و پس از 7 هفته طعم باخت را چشید و به پیکان (هفته 12) در تبریز باخت.

اگر چه خطیبی توانست دربی تبریز را فتح کند اما الان 3 هفته است که تراکتورسازان در لیگ برتر رنگ برد به چشم ندیده اند. شاید مشکلات این مربی جوان از دقیقه‌ای پررنگ تر به چشم آمد که استقلال در وقت‌های تلف شده بازی بزرگ هفته 14 گل تساوی را وارد دروازه تبریزی‌ها کرد. در بازی 16 آبان این فصل، تراکتور گل پلی‌استیشنی برهانی در دقیقه 62 را با ضربات ثاقبی(75) و ادینهو(86) پاسخ داد تا 60 هزار تماشاگر تبریزی حاضر در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز غرق در شادی شوند.

با تمام این اوصاف یک تغییر تاکتیک ساده از سوی امیرپاشای سابق تراکتور، روی نیمکت استقلال تمام حساب و کتاب‌های خطیبی را به هم ریخت. قلعه نویی که فاصله ای تاپذیرش شکست 2-1 از تیم سابقش نداشت، حنیف عمران زاده را در دقایق پایانی دیدار به خط حمله منتقل کرد تا پاس دقیقه 96 این مدافع به امیرحسین صادقی عامل ثبت گل تساوی بازی شود.

تراکتور با رسول خطیبی پس از این تساوی که بیشتر شبیه یک شکست بود؛ به نفت در ایستگاه پایانی نیم فصل نخست باخت. بعد نوبت به پدیده رسید تا در جام حذفی تراکتور را پیش چشم هوادارانش در تبریز از دور رقابت‌های حذفی خارج کند.

اما ناکامی‌ها ادامه یافت؛ تراکتور این مرتبه در اهواز نتوانست نان توانایی های ادینهو را بخورد. در تقابل فولاد و تراکتورسازی اگر چه که لوسیانو ادینهو برزیلی با توانایی های ویژه اش دو مرتبه برای تراکتور گل زد اما در نهایت لشکر خطیبی با اشتباهات مرگبار حامد لک با نتیجه 3-2 شکست خورد تا روند ناکامی های سرمربی جوان تبریزی‌ها ادامه پیدا کند.

چترحمایتی یا درب خروج؟

حال باید دید تراکتورسازان که فعلا مدیرعاملی هم بالای سر خود نمی بینند، از ترس مبتلا شدن به سرنوشت گسترش فولاد و با ادامه این روند ناکامی‌ها به خطیبی اولتیماتوم می دهند یا مدیران این تیم همچنان چتر حمایتی را روی سر سرمربی جوان خود می گیرند؟ شاید اگر تراکتورسازی در آخرین دیدار خود تا پیش از تعطیلات 50 روزه موفق به شکست ذوب آهن که این روزها هم خوب نتیجه می گیرد، بشوند فشار انتقادات تا حدودی از روی دوش خطیبی برداشته شود اما اگر این دیدار خانگی هم با ناکامی سرخپوشان همراه باشد به نظر می‌رسد باید شاهد پایان ماه عسل رسول پاشا و تراکتور باشیم!

 

 

 

 

 

 

در پایان سایت ورزشی اسپورنیوز آمادگی كامل خود مبنی بر انتشار نظرات طرفداران و هواداران پرشور تراكتورسازی پيرامون مطلب مذكور و يا مطالب مشابه (حاشیه سازی ها علیه تراکتورسازی) را دارد.

 

کد امنیتی رفرش
نظرسنجی

به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟(چینش به ترتیب الفبا)

تبليغات در سايت

جدول، نتایج و برنامه لیگ برتر والیبال

عضویت در خبرنامه
ایمیل خود را وارد کنید

امکانات
129418859531,46395313,468133,1642,546,963