عصر ورزش | پایگاه خبری ورزشی

قوی هستیم و کرونا را شکست می دهیم

ads
کد خبر: 367
تاریخ انتشار: سه شنبه 06 آبان 1393 - 18:56
نویسنده: admin

 

قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان، پارالمپیک و پاراآسیایی در بدو ورود به فرودگاه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از اینکه توانستم با کسب مدال اینچئون سه بار رکوردشکنی را کرده و دل میلیونها ایرانی شاد کنم بسیار خوشحالم.

سیامند رحمان اظهار کرد: بسیار خوشحالم که بار دیگر توانستم پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورم و سرود ملی کشورم را در اینچئون به صدا درآورم.

وی افزود: از تمامی کسانی که مرا در رسیدن به این مقام یاری کردند تشکر می کنم و از آنان به خاطر حمایت هایشان قدردانی می کنم.

سیامند رحمان ادامه داد: برای ثبت رکورد 300 کیلوگرم تمام تلاش و همت خود را به کار بسته ام ولی این مژده را به مردم عزیزم می دهم که در پارالمپیک 2016 برزیل این رکورد را در کتاب گینس ثبت می کنم.

وی گفت: کار سختی در اینچئون داشتم و خوشحالم که با رکورد 292 کیلوگرم کارم را در این رقابتها به پایان رساندم.

**مسابقات پاراآسیایی از سطح بالاتری برخوردار بود

نایب قهرمان تنیس روی میز بازی های پاراآسیایی اینچئون نیز بدو ورود به فرودگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات پاراآسیایی اینچئون از سطح بالایی برخوردار بود و از اینکه شرمنده مردم ایران شده و نتوانستم مدال طلا را به ارمغان بیاورم از همه آنان عذرخواهی می کنم.

حسن جانفشان گفت: متاسفانه من در دیدار فینال با حریف کره ای مبارزه داشتم و به نوعی داوری به نفع میزبان بود.

وی افزود: فدراسیون جانبازان و معلولان کشور با تلاش مضاعفی که داشت توانست کاروان بسیار آماده و خوبی را راهی این مسابقات کند و کسب مقام چهارمی آسیا آن هم تنها با اختلاف یک مدال طلا نسبت به ژاپن مقام بسیار در خور توجهی است.

جانفشان ورزشکار و ملی پوش شایسته تنیس روی میز آذربایجان غربی که با شایستگی به فینال بازیهای پارآسیایی اینچئون کره رسیده بود، در رقابت نهایی نتوانست کیم مین جیو، حریف کره ای خود را شکست دهد و با قبول شکست 3 بر صفر به نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

سیامند رحمان قوی ترین مرد معلول جهان نیز توانست با کسب مدال طلای وزن به اضافه 107 کیلوگرم در دسته فوق سنگین مسابقات وزنه برداری اینچئون به مدال طلای بازی های پارا آسیایی 2014 دست یابد.

رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه 272 کیلوگرمی شد و مدال طلایش را قطعی کرد و در ادامه با انتخاب وزنه 287 کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکورد جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقاء داد.

وی در حرکت سوم وزنه 290 کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان سه کیلوگرم ارتقا داد.

با توجه به قهرمانی رحمان وی یک حرکت دیگر نیز می توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه 292 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای سومین بار رکورد جهان را شکست تا قوی ترین مرد جهان لقب بگیرد.

کد امنیتی رفرش
نظرسنجی

به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟(چینش به ترتیب الفبا)

تبليغات در سايت

جدول، نتایج و برنامه لیگ برتر والیبال

عضویت در خبرنامه
ایمیل خود را وارد کنید

امکانات
129418851391,46313912,654132,3502,546,149