عصر ورزش | پایگاه خبری ورزشی

قوی هستیم و کرونا را شکست می دهیم

ads
کد خبر: 1119
تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مهر 1394 - 11:42
نویسنده: admin
با آغاز فصل جدید/شور و نشاط ارومیه‌ای‌ها با سابقه 50 ساله در والیبال

فرا رسیدن ماه مهر در شهر عاشقان والیبال معنای دیگری دارد.

ماه مهر در ارومیه خبر از آغاز شور و نشاطی می دهد که مردمان مشتاق والیبال برای آمدنش لحظه شماری می کنند.

حضور پرشور مردم در تمرینات هر روز تیم محبوب شان در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه نشان از حمایت بی دریغ آنها از تک تک بازیکنان این تیم در رقابتهای فصل 94 است.

تنها مقام قهرمانی ارومیه ، به مسابقات والیبال جام کوروش کبیر در سال 1350 تهران برمی گردد که بزرگانی همچون یدالله کارگر پیشه ، مرحوم محمود آفریدون ، مرحوم بهمن پورمند ، رحیم قارصی ، عزیز پرتوی ، محمود محب ، ناصر منصوری ، پرویز رضایی و اصغر قلندری برای شهر ارومیه به ارمغان آوردند.

تابلوی سیاه و سفید مقام قهرمانی سال 50 در حالی که حلقه های گل بر گردن بازیکنان انداخته شده ، هم اکنون در دفتر هیات والیبال ارومیه نصب شده است و پیشکسوتانی که با حسرت بر این عکس خیره می شوند ، همواره از آن به عنوان تنها نماد قهرمانی شهر ارومیه یاد می کنند.

عکس قدیمی قهرمانی تیم والیبال ارومیه در جام کوروش کبیر

این قهرمانی ، با وجود گذشت 28 سال از رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور هنوز برای شهر عاشقان والیبال ارومیه تکرار نشده است و هواداران این شهر سالهاست که در حسرت بالا بردن کاپ قهرمانی به انتظار نشسته اند و برای رسیدن به این مهم ، از هیچ حمایت و تلاشی فروگذار نبوده اند.

امسال تمرینات تیم والیبال شهرداری ارومیه از هفتم شهریور ماه در حالی آغاز شد که سه ملی پوش بومی و تاثیرگذار خود را به دلیل حضور در رقابتهای جام جهانی ژاپن در اختیار نداشت.

باشگاه شهرداری ارومیه پس از چهار دوره سابقه در تیم داری والیبال این شهر ، امسال نیز با سیاست های جدیدی که در پیش گرفته پنجمین سال حضور در لیگ برتر کشور را تجربه می کند.

برای بررسی آخرین وضعیت تیم والیبال باشگاه شهرداری ارومیه از زاویه دید دیگری به سراغ چند تن از هواداران و یکی از مربیان این تیم رفتیم تا با بازگو کردن درد دل آنها ، گامی در راستای اشاعه واقعیت های ورزش اول استان آذربایجان غربی برداریم.

رحمان محمدی راد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تمرینات تیم والیبال شهرداری ارومیه از اوایل شهریور ماه آغاز شده و با اضافه شدن ملی پوشان به جمع سایر بازیکنان انگیزه مضاعفی در بین تک تک والیبالیست ها موج می زند.

وی اظهار کرد: بازیکنان ملی پوش هنوز خستگی مسابقات فشرده جام جهانی ژاپن را در خود احساس می کنند ولی به یقین با گذشت زمان ، انجام تمرینات بیشتر و نزدیک شدن به آغاز لیگ ، تمام این مشکلات رفع خواهد شد.

محمدی راد افزود: من از تمامی هواداران و برخی کارشناسان والیبال ارومیه که فکر می کنند تیم نسبت به سال گذشته ضعیف تر بسته شده ، می خواهم این دل نگرانی ها را از ذهن خود خارج کرده و به جای آن با تمام توان به حمایت تیم محبوب خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه شاکله و ترکیب اصلی تیم تا حدود زیادی حفظ شده است ، افزود: به نظر من تیم شهرداری ارومیه فقط در پست دریافت کننده قدرتی نیاز به جذب بازیکن دارد ولی اگر موفق به این کار هم نباشیم ، می توانیم به توانمندی های امیر خداپرست و میلاد حمیدی نیز امیدوار باشیم.

محمدی راد در خصوص احتمال جذب بازیکن خارجی نیز گفت: اگر قرار باشد بازیکنان خارجی جذب شده هم تراز با داخلی ها باشد ، بهتر است از آن صرف نظر کنیم چرا که با این کار فقط هزینه های تیم را بالا می بریم مگر اینکه بتوانیم بازیکن مطرح و صاحب نامی را جذب بکنیم.

یکی از هواداران جوان و دانشجوی ارومیه ای در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از نوجوانی زیر نظر مربیان بزرگی همچون یدالله کارگر پیشه و رحیم قارصی کار کرده ام و می توان گفت والیبال جزو اصلی زندگی ام به شمار می رود.

مجید حدیدی اظهار کرد: به نظر من تیم شهرداری ارومیه با توجه به افت و خیزهای که در پست پشت خط زن با آن مواجه است ، به مشکل بر خواهد خورد چرا که ما نیاز به بازیکنی داریم که در مواقع حساس تیم را از بحران نجات دهد.

وی افزود: در پست دریافت کننده قدرتی علاوه بر میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی نیز نیازمند یک بازیکنی هستیم که در مواقع لازم مورد استفاده قرار بگیرد.

حدیدی با ابراز تاسف از گرفتن کاپ نایب قهرمانی توسط احد یوسفی مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه گفت: انتظار داشتیم وی در ارج نهادن به جایگاه هواداران و در اعتراض به فاجعه فینال، از گرفتن کاپ خودداری کند که این چنین نشد.

بهروز یکانی یکی دیگر از هواداران متعصب ارومیه ای که نزدیک به 30 سال است برای حمایت تیم به سالن می آید ، گفت: به نظر می رسد امسال در جذب بازیکن نسبت به سال گذشته کمی ضعیف تر کار کرده ایم و در پست های سرعتی و پشت خط زن مشکل خواهیم داشت ولی با آمدن سعید معروف در پست پاسور بهترین هستیم.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی فدراسیون در انجام دیدارهای لیگ به صورت تک گروهی قابل قبول است چرا که همه تیم ها با انگیزه بیشتری برای رفتن به پلی آف قدرتمندانه به مصاف هم می روند.

یکانی افزود: هواداران متعصب ارومیه ای یار هفتم تیم والیبال هستند و از بازیکنان انتظار داریم با ارائه بازی های تماشاگر پسند ، پاسخ خوبی به احساسات پاک این تماشاگران بدهند.

وی گفت: سال گذشته رفتن سعید معروف ، کم تجربگی سرمربی و کم کاری شهرام محمودی در بازی فینال موجب شد کاپ قهرمانی را دو دستی تقدیم تیم پیکان کنیم و امیدواریم امسال شاهد چنین کاستی هایی نباشیم.

محسن عبدالله پور که 16 سال است برای تشویق تیم ارومیه در سالن حاضر می شود ، به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت حتی تماشای یک بازی خانگی را از دست نداده ام و به هر نحوی که شده برای تشویق تیم ارومیه به سالن آمده ام.

وی اظهار کرد: ضعف در عملکرد سرمربی تیم شهرداری ارومیه در سال گذشته کاملا مشهود بود و تعجب می کنم چرا مسوولان باشگاه دوباره از وی برای هدایت تیم استفاده کرده اند.

عبدالله پور افزود: به نظر اغلب هواداران ارومیه ای ناصر شهنازی به عنوان مطرح ترین مربی بومی ارومیه ای که سابقه سه سال مربیگری تیم ملی را در کنار خولیو ولاسکو دارد بهترین گزینه برای هدایت تیم شهرداری ارومیه در فصل جاری بود که مسوولان باشگاه باید به آن توجه می کردند.

وی اظهار کرد: امسال همه به اتفاق عقیده دارند که تیم ارومیه در پست پشت خط زن ضعف دارد و بازیکن پا به سن گذاشته ای همچون مهدی بازارگرد نمی تواند یار تاثیرگذاری برای ما باشد.

عبدالله پور گفت: از مسوولان می خواهیم که اجازه ندهد بازیکنان وسط فصل تیم را تنها بگذارند و قراردادها را طوری منعقد کنند که بازیکن تاثیرگذاری همچون سعید معروف نتواند به راحتی از تیم جدا شود.

وی ادامه داد: فدراسیون والیبال همواره نشان داده از تیم های پایتخت جانبداری می کند در حالی تیم های شهرستانی نیز سرمایه های والیبال این کشورند و نباید تبعیضی بین آنها باشد.

علی عطارد کارمند بخش خصوصی و یکی دیگر از هواداران مشتاق ارومیه ای در این گفتگو اظهار کرد: 28 سال است در حسرت بالا بردن جام طلایی لیگ برتر و راهیابی به جام باشگاه های آسیا به سالن می آییم ولی هر سال یک اتفاقی می افتد که از رسیدن به قهرمانی باز می مانیم.

حادثه کتک خوردن تماشاگران والیبال ارومیهوی افزود: حادثه کتک خوردن تماشاگران ارومیه ای در فینال سال گذشته را که بر اثر رفتار مغرضانه و بی برنامگی مسوولان فدراسیون رخ داد ، هیچ وقت فراموش نمی کنیم و از بازیکنان تیم ارومیه انتظار داریم حق همشهریان خود را در زمین مستطیل شکل والیبال بگیرند.

عطارد ادامه داد: با آمدن سعید معروف جان تازه ای بر والیبال ارومیه دمیده شده و به یقین با حفظ انسجام تیمی امسال می توانیم قهرمانی لیگ 29 را جشن بگیریم.

وی گفت: مردم ارومیه با والیبال زندگی می کنند و با شروع بازی های لیگ برتر والیبال تمام برنامه های روزمره خود را با بازی های والیبال تنظیم می کنند و این امر بنا به اعلام فدراسیون جهانی FIVB همان عشق و علاقه وافری است که ارومیه شهر عاشقان والیبال جهان نام گرفته است.

کریم رجبعلی پیرمرد 60 ساله ای که 30 سال از عمرش را برای دیدن مسابقات والیبال ارومیه صرف کرده است ، گفت: باخت 3 بر 2 در فینال سال گذشته برابر پیکان تهران یکی از خاطرات تلخ زندگی من است در حالی که ارومیه شایستگی پیروزی و کسب مقام قهرمانی را داشت.

وی اظهار کرد: داشتن تجربه کافی برای یک سرمربی لیگ برتری ، یکی از ضروریات است و به یقین تیم ارومیه در فینال سال گذشته به تجربه بالای پیمان اکبری و اعتماد وی به بازیکنان جوان پیکان تهران باخت.

رجبعلی در خصوص فرهنگ بالای تماشاگران ارومیه ای در دیدارهای خانگی و رعایت تمامی جوانب در تشویق تیم محبوب خود گفت: از تماشاگران انتظار می رود در زمان های بحرانی و زمانی که تیم عقب می افتد تشویق های مستمر و مداوم خود را دو چندان کنند تا با ایجاد انگیزه برای بازیکنان موجبات پیروزی تیم مان را فراهم سازند.

وی افزود: پرهیز از حاشیه ها و جلوگیری از توهین به بازیکنان حریف باید در برنامه کاری لیدرها برای هدایت هدفمند و منسجم تماشاگران قرار گیرد تا شاهد هیچ گونه بداخلاقی در میادین ورزشی نباشیم.

وی اظهار کرد: امسال جای نیکولای نیکولوف بازیکن سرعتی زن فصل گذشته تیم شهرداری ارومیه بسیار خالی است و امیدواریم آرمین تشکری و حامد رضایی بتوانند این نقیصه را برای تیم ما پر کنند.

به گزارش ایرنا ، مراسم قرعه کشی بیست و نهمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال مردان در فصل 94 (یادواره 200 شهید والیبال) در یک گروه مقدماتی و با حضور نمایندگان تیم های حاضر برگزار شد.

قرعه کشی این رقابت ها روز سه شنبه گذشته در فدراسیون والیبال برگزار شد که نمایندگان 11 تیم سایپا ، بانک سرمایه ، پیکان تهران ، شهرداری ارومیه ، شهرداری تبریز ، ثامن الحجج خراسان ، آلومینیوم بندرعباس ، متین ورامین ، زاهدان ، پارس مهر فارس و آرمان اردکان در آن حضور داشتند اما نماینده کاله مازندران بیرون از سالن قرعه کشی بود.

رقابت های لیگ برتر والیبال در یک گروه مقدماتی و به صورت رفت و برگشت آغاز می شود و سپس 8 تیم برتر به مرحله پلی آف صعود می کنند.

هفته نخست لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه 29 مهرماه برگزار می شود که برابر قرعه کشی صورت گرفته ، تیم والیبال شهرداری ارومیه در نخستین هفته این رقابت ها در ارومیه میزبان تیم بانک سرمایه خواهد بود.

تیم های والیبال ارومیه در لیگ برتر والیبال افتخاراتی کسب کرده است و با کسب دو عنوان نایب قهرمانی و شش عنوان سومی ، جزو چهار تیم پر افتخار کشور پس از تیم های پیکان تهران، کاله مازندران و سایپای البرز به شمار می رود.

گزارش از: نرگس موذنی حبشی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارومیه ، والیبال ، لیگ برتر ، والیبال ارومیه ، هواداران ارومیه ، عاشقان والیبال

کد امنیتی رفرش
نظرسنجی

به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟(چینش به ترتیب الفبا)

تبليغات در سايت

جدول، نتایج و برنامه لیگ برتر والیبال

عضویت در خبرنامه
ایمیل خود را وارد کنید

امکانات
129418851,1775404,52212,229131,9252,545,724