عصر ورزش | پایگاه خبری ورزشی

قوی هستیم و کرونا را شکست می دهیم

ads
کد خبر: 920
تاریخ انتشار: شنبه 16 اسفند 1393 - 18:20
نویسنده: admin
کفاشیان خبر داد/خطر حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا

 

وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه در خصوص میزبانی و حضور کارشناسان ما در کمیته‌های مختلف، مسائل باشگاه‌ها و حضور‌شان در لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌هایی شد اما درباره میزبانی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است نقاط ضعف و قوت برای هردو کشور ایران و امارات در مورد بر عهده داشتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ مطرح است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران کرد: به دلیل بررسی و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دو کشور برای میزبانی، قرار شد تا  ۵ نفر از کارشناسان AFC در ایام عید به امارات و ایران سفر داشته باشند و گزارشات نهایی خود  را به AFC ارائه کنند تا در این باره تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته پیش از این قرار بود بحث میزبانی جام ملت‌ها در سال ۹۳ اجرایی شود اما بنا به درخواست ما این موضوع به نشست بعدی هایت اجرایی موکول شد و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد در جلسه آتی که پس از بازدید نمایندگان ما از دو کشور برگزار خواهد شد، به شما اطمینان می‌دهم که نقاط ضعف و قوت هر دو کشور در کنار هم در تابلوی اعلانات نشست هیات اجرایی نمایش داده شود تا اعضا به صورت کامل و مستقل میزبان را مشخص کنند.

کفاشیان همچنین تاکید کرد: شیخ سلمان برای میزبانی در خصوص اسپانسر و حق پخش تلویزیونی مطالبی را مطرح کرد و برایش بسیار مهم بود که اسپانسر‌ها باید به راحتی به ایران بیایند تا بحث هزینه‌های مسابقات تامین شود. این موضوع در امارات امسال حل شده است. در واقع رئیس AFC از ما خواست تا به آنها در خصوص حق پخش این بازی‌ها تضمین جدی بدهیم.

وی در ادامه افزود: شیخ سلمان در صحبت‌هایش برای میزبانی جام ملتهای آسیا دو موضوع را حائز اهمیت دانست. نخست بحث بازاریابی و همچنین موضوع حق پخش تلویزیونی فوتبال. وی در صحبت‌هایش تاکید داشت از طریق رسانه‌ها مطلع شده که باشگاه‌های ایران در سال جاری حق پخش تلویزیونی خود را دریافت نکرده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد یکی از مهمترین و اساسی‌ترین قوانین حضور باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا دریافت حق پخش تلویزیونی است که اگر این موضوع محقق نشود، از سال آینده حضور باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان اسیا در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.

وی تاکید کرد: شیخ سلمان با بیان اینکه حضور باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به جهت عدم دریافت حق پخش تلویزیونی در خطر جدی قرار دارد، یادآور شد به همین خاطر از شما ضمانت ویژه‌ای می‌خواهیم که در خصوص پخش تلویزیونی و پرداخت حق آن مشکلی وجود ندارد.

کفاشیان در ادامه اظهار کرد: شیخ سلمان تاکید داشت اسپانسر همکار با کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرده که چنانچه مسابقات در امارات برگزار شود، می‌تواند چند برابر ایران درآمدزایی داشته باشد. ضمن اینکه رئیس کنفدراسیون آسیا در نشست مشترک به ما اعلام کرد موضوع حضور بانوان اولویت اول ما نیست زیرا ما هم مسلمان هستیم و شرایط کشور شما را درک می‌کنیم اما اولویت اصلی و مهم ما در بحث میزبانی بحث درآمدزایی و بخصوص حق پخش تلویویرنی است که امیدوارم این مشکل حل شود.

وی همچنین اذعان داشت: در نشست با شیخ سلمان و الکس سوسی، مسئول حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت و ما از رئیس و دبیر کل AFC خواستیم تا موضوع پول بلوکه شده ایران پیگیری شود و شیخ سلمان از مسئول حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

رئیس فدراسیون فوتبال که امروز صبح هم در مراسم افتتاحیه روز فوتبال بانوان حضور داشت، در این خصوص تاکید کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا با اختصاص دادن یک روز به فوتبال بانوان، قصد دارد تا کشورهای عضو مسیر توسعه و رشد این رشته را در قسمت بانوان طی کنند.

وی اضافه کرد: امروز به مناسبت روز فوتبال برای بانوان، ماموریتی داشتیم تا برای نوجوانان و تیم‌های پایه بانوان برنامه‌های مختلفی را در قالب فستیوال برگزار کنیم. برهمین اساس تیم منتخبی از ورزش‌های پایه و بازیکنان منتخب را در آکادمی ملی فوتبال گردهم آوردیم تا بتوانیم فستیوال زیر ۱۳سال را برگزار کنیم. در این فستیوال برنامه‌های مختلف تفریحی و آموزشی از قبیل پزشکی، تاکتیکی و فعالیت‌هایی که یک ورزشکار برای حضور در زمین فوتبال باید داشته باشد، به مرحله اجرا رسید.

کفاشیان درباره جلسه کمیته ملی المپیک با فدراسیون فوتبال نیز تاکید کرد: نشست خوبی را با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار کردیم تا درباره شرایط تیم فوتبال امید و برگزاری مسابقات با همکاری یکدیگر بتوانیم شاهد روند مناسبی برای این تیم باشیم. اولویت‌مان تیم امید است اما نمی‌توانیم در بحث باشگاه‌ها که مسابقات آسیایی دارند، دخالت کنیم.

وی افزود: باشگاه‌هایی که بازی آسیایی دارند، اگر بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار بدهند، ممکن است صدمه بخورند. ما به باشگاه‌ها فراخوان ارسال می‌کنیم و قرار شد سازمان لیگ هم این موضوع را حل کند. البته اگر بازیکنان مورد نیاز تیم امید درگیر مسابقات لیگ باشند، باید باشگاه‌ها بازیکن به تیم امید بدهند اما برای باشگاه‌هایی که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، نمی‌توانیم دخالت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره حضور جهانبخش و آزمون در تیم فوتبال امید گفت: این موضوع را به کی‌روش می‌گوییم و قرار است این مربی در هفته جاری به ایران بیاید تا با او صحبت می‌کنیم. قطعا کی‌روش و خاکپور جلسه‌ای در این خصوص خواهند داشت. کی‌روش هم این بازیکنان را نیاز دارد اما می‌تواند در یکی دو بازی آنها را در اختیار تیم فوتبال امید قرار دهد.

اخبار فوتبال ایران/

کد امنیتی رفرش
نظرسنجی

به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟(چینش به ترتیب الفبا)

تبليغات در سايت

جدول، نتایج و برنامه لیگ برتر والیبال

عضویت در خبرنامه
ایمیل خود را وارد کنید

امکانات
129418853526193,0196,149125,8452,539,644